Hipoglikémia (alacsony vércukorszint) tünetei és kezelése

Cukorterhelés után alacsony vércukorszint

Sára Biró answered 11 év ago Szia,üdvözöllek:-! Az alacsony vércukorszintet rendszerint valamilyen okból kialakuló túlzott inzulinhatás, ritkábban a máj cukortermelő képességének csökkenése okozza. Előidézhetik különféle gyógyszerek, vegyszerek,vagy alkohol fogyasztás. Mivel a szervezet számára a glükózt a máj állítja elő, itt találhatóak a cukor-raktárak, de újonnan is itt képződik a szőlőcukormindazon szerek, amelyek a májműködést károsítják, előidézhetnek alacsony vércukorszintet.

Elsősorban az inzulinnal kezelt betegeknél jelentkezhet hipoglikémiás állapot. Fontos figyelnie a változásra, mert súlyosabb esetben csökken az agy cukorellátottsága, amely például szédülést, koncentrációs zavart, epilepsziás rohamot vagy akár kómát okozhat.

  • Cukorbetegség éjszakai műszak
  • A vércukorszint leesése során először a vegetatív idegrendszer lép működésbe, és ennek hatására olyan izgalmi tünetek jelentkeznek, amelyek az egyént táplálékfelvételre és ezzel a vércukorszint emelésére hivatottak sarkallni: éhség, idegesség, feszültség, izzadás, rossz közérzet mutatkoznak.
  • Vélemények a diabétesz kínában
  • Vese cukorbetegség tünetei kezelésére
  • Azt mondák, hogy semmi teendő.

Porochnavecz Marietta, a Cukorbetegközpont diabetológusa osztja meg a legfontosabbakat. A hipoglikémia hypoglykaemia egy klinikai tünetegyüttes, amelynek okai különbözőek, jellemzője, hogy a vércukor szintje rendellenesen alacsony.

evés utáni cukorérték

A tünetegyüttes elsősorban az inzulinnal kezelt betegek körében fordul elő, de néha bizonyos típusú gyógyszeres terápia mellett is jelentkezhet. Leggyakrabban azért alakul ki, mert a az eljárás a diabetes kezelésére beadott inzulin mennyiség több, mint amit a szervezet felhasznál, de más ok is állhat a háttérben: A beteg kevesebbet eszik a szokásos mennyiségnél, vagy az étel felszívódása zavart szenved, vagy hirtelen nagyobb intenzitású mozgás miatt az izmok gyorsabban használják fel a vérben lévő glükóz mennyiséget.

Működési zavart okoz a szervezetben!

Működési zavart okoz a szervezetben! Az agy különösen érzékeny erre, mert a cukor a legfőbb energia forrása.

Zsibbadhat, vagy bizsereghet a szája vagy az ajka. Homályos lehet a látása vagy fájhat a feje. Ingerültté vagy zavarttá válhat. A beszéde összefolyóvá válhat.

Az alacsony vércukorszint esetén az agy az idegrendszeren keresztül a mellékvesében adrenalint szabadít fel, és megkezdődik a máj szénhidrátraktáraiból a cukor felszabadítása, csökken az izmok cukorfelvétele és megindul a zsírbontás. Tünete változatos és egyben ijesztő! Fontos, hogy a diabétesszel élők tájékozottak legyenek, hiszen az alacsony vércukorszint általában könnyen kezelhető, leginkább kialakulásának kezdetén, amennyiben azonban a vércukorszint túlzottan lecsökken, sürgős ellátást igényel!

mennyi időt kell sütni egy íj a cukorbetegség

Ilyenkor már sajnos nem elegendő néhány szem szőlőcukor elfogyasztása. A Cukorbetegközpont diabetológusa elmondta azt is: amikor a vércukorszint csökken, az adrenalin felszabadulása nő, a magasabb adrenalinszint bár segíti a vércukorszint emelését, de mellette amolyan vészjelzésként izzadást, remegést, idegességet, gyengeséget, szapora szívdobogást, éhségérzetet okoz.

Súlyosabb esetben az agy cukorellátottsága is csökken, amely szédülést, fáradságot, gyengeséget, fejfájást, viselkedési zavart, cukorterhelés után alacsony vércukorszint zavart, látászavart, epilepsziás rohamot, zavartságot, vagy akár kómát okozhat.

Elhúzódó hipoglikémia maradandó agykárosodást okozhat.

fokhagyma és a cukorbetegség

Az állapot gyakoriságát a betegek közreműködésével csökkentheti a szakorvos. Időpont foglalás:.

  1. Javasoljuk, az eredmények értékeléséhez, a megfelelő kezelés megválasztásához jelentkezzen be vizitre.
  2. Fontos ezért a vércukorszint rendszeres ellenőrzése.